U hrvatskim okvirima riječi sportskog agenta i menadžera kao zanimanja u sportu se često miješaju. Uzroci te greške su dijelom ljudske naravi jer istaknuti sportski akteri i mediji za obje uloge govore riječ menadžer, a najviše to rade iz neznanja. Dijelom je i sustavna greška jer organizacijska struktura mnogih klubova i saveza osobu koja je glavni akter u upravljačkim i organizacijskim aktivnostima naziva tajnik/ica. Uloga tajnika je oduvijek bilo administrativno zanimanje no posljednjih godina ponajviše zbog povećanja obujma posla to zanimanje se razvija u menadžerski posao. Također i trenerski poslovi u klubovima često zahtijevaju nove organizacijske vještine radi upravljanja timovima kao u profesionalnom nogometu Velike Britanije, do aktivnosti poput organizacije kampova, turnira, edukacija itd.
Zajedničko je što sportski agenti i menadžeri rade sa sportašima i timovima te im pomažu uspješno voditi sportsku karijeru. Glavna razlika je u opsegu posla agenta i menadžera. Menadžeri nadgledaju cjelokupnu poslovnu stranu karijere, dok se agenti ili posrednici posebno usredotočuju na pregovore o ugovorima.
Iako sportski agenti i menadžeri imaju slično iskustvo i plaće, njihove dnevne odgovornosti mogu biti posve različite. Menadžeri su odgovorni za poslovne, organizacijske i financijske aspekte karijere profesionalnog sportaša ili organizacije. Dok menadžeri nose različite uloge, od glasnogovornika do čuvara mira, agenti su uglavnom usmjereni na financije, posebno na pregovaranje ugovora između svojih sportaša te potencijalnih momčadi i sponzora. Menadžeri su usredotočeni na jednu organizaciju ili malu grupu klijenata, dok agenti mogu predstavljati veći broj individualnih klijenata.
Sportski agent:
Osnovna je odgovornost sportskog agenta predstavljati najbolji interes svog klijenta/ice na pregovorima o ugovorima. To zahtjeva oštar poslovni i financijski osjećaj kada se radi s sportskim organizacijama i potencijalnim sponzorima. U ovom poslu je velika konkurencija, kao i veliki broj putovanja. Također je uobičajeno da agenti završe školovanje iz sportskog menadžmenta, a često i srodne škole iz prava, ekonomije ili odnosa s javnošću. Stažiranje i iskustvo u prodaji također mogu biti od pomoći sportskim agentima pri zapošljavanju.
Poslovne odgovornosti sportskog agenta uključuju:
Sportski menadžer:
Sportski menadžeri bave se poslovnim, a ponekad i osobnim pitanjima sportaša/ica i sportskih djelatnika/ica kako bi oni mogli ostati usredotočen na sportski i poslovni razvoj. U nekim slučajevima menadžeri predstavljaju čitavu sportsku organizaciju. Glavna razlika jest što su menadžeri zaposlenici klubova ili saveza te operativno upravljaju njima, dok agenti posreduju između momčadi i momčadi ili igrača i momčadi. Također, menadžeri primaju plaću od sportske organizacije, a agenti se naplaćuju od transfera ili honorara njihovih klijenata.
Poslovne odgovornosti sportskih menadžera uključuju: