"The New Generation of Thinking"

Za stručne i educirane profesionalce u sportskim organizacijama i događajima!

NK Osijek – pozitivna priča hrvatskog sporta


Objavljeno:  18.06.2020.   
Podijelite:

by Marija Blažević

U zadnje vrijeme puno se priča o NK Osijeku, Pampasu i raznim projektima u kojima NK Osijek sudjeluje. Puno puta se i sjetimo kako je NK Osijek prije nekoliko godina bio na začelju tablice u borbi za opstanak u 1. HNL s bodom više od zone ispadanja, a danas se bore za Europu.

Jedna od osoba zaslužna za ovakav rast NK Osijeka je Alen Nađsombat, direktor marketinga koji je 2014.g. došao u klub sa željom da poboljša ugled kluba, a navedeno je uključivalo rad na web stranici kluba, online strategiji i projektima. Škola nogometa postala je dio fokusa i budućeg planiranja shvativši da su mladi  budućnost kluba. Održavali su se razni eventi, suradnja  sa zajednicom  te se nastojalo pokazati ljudima da klub postoji, da je dio zajednice i da je tu. Kroz neko vrijeme ideja je postala stvarnost i sada je NK Osijek ponosan klub na čije utakmice dolaze ljudi iz Osijeka i cijele regije.

Krizne godine i početak rada

2016.g. u klub dolazi novi vlasnik mađarski poduzetnik Lorinc Mezsaros i partner Ivan Meštrović koji su započeli s aktivnim marketingom i promocijom kluba, mediji su se počeli interesirati za klub, a s medijima su dolazili i sponzori i stvari su počele izgledati bolje. Mijenjao se stav kluba i dolazi do promjene imidža, a u prvi plan se stavljaju pozitivne priče kojima se nastoji izbaciti negativa i depresija koja je vladala klubom i okruženjem. Sloganom Pokrenimo grad naglasak je stavljen na zajednicu i moć koju zajednica pruža udruživanjem ljudi i stvari su počele funkcionirati na bolje.

Vodstvo kluba je odlučilo promovirati i ostale sportaše iz Osijeka i regije kao dio pozitivnih priča o sportu u Slavoniji pokazavši da je Slavonija tu i da je ona zaslužna za sportske uspjehe u Hrvatskoj. Navedenim postupanjem ostali sportaši postali su navijači NK Osijeka i raste zajednica navijača.

Strategija kluba postaje sportski marketing, a veća pozornost se stavlja na vođenje kluba. Marketing postaje nit vodilja, a strategija se temelji na 6 stupova:

  • Sportski menadžment
  • Financije
  • Marketing
  • Fanovi i zajednica
  • Identitet i kultura
  • Infrastruktura

Rastom navijačke zajednice i sve boljim rezultatima kluba dolaze i novi sponzori, dizajnirani su novi dresovi i postupno se uvodi re-branding kluba. Autobusi i automobili dobivaju boje kluba te se navedenim načinom mijenja vizualni identitet kluba. Veća pozornost se poklanja društvenim mrežama kao važnom dijelu strategije kluba, vode se statistike i analitike vezane uz web stranicu i objave na društvenim mrežama. Radi se na interakciji između navijača i pratitelja, povećava se broj objava a samim time povećao se i broj lajkova, shareova i komentara.

Ovakav uspjeh kluba ne dolazi sam od sebe, a za navedeno je trebalo puno učenja, truda i rada cijelog vodstva a posebice marketing odjela pod Alenom Nađsombatom. Tijekom rada u klubu  došlo se do zaključka da u Hrvatskoj nedostaje kvalitetnog kadra koje je specijaliziran za rad u sportskom marketingu. Svaka čast pojedincima, no što to znači iz perspektive klubova? To znači da u Hrvatskoj još uvijek nije osviještena važnost i značaj sportskog marketinga i velikog pozitivnog utjecaja na sport, odnosno klub. S obzirom na to da klub nije imao profil ljudi koji se bavio sportskim marketingom, klub se oslanjao na studente i mlade ljude željne učenja i znanja koji su isprobavali nove stvari i ideje. Pozornost je bila usmjerena na gerilski marketing (oblik marketinga gdje se uz minimalna ulaganja neočekivanim i kreativnim načinima privlači pažnja, poput promocija i informativnih razgovora s korisnicima usluga, u ovom slučaju navijačima, i razne objave na društvenim mrežama kojima je cilj privući pažnju i interakciju s navijačima). Uveden je i medija tim koji se bavio digitalnom komunikacijom kluba na Facebook i Instagram stranicama. Izrađen je profil na Tik-Toku kako bi se moglo komunicirati s mlađim navijačima. Poseban naglasak je stavljen na video uratke s obzirom na to da su isti najpopularniji način komunikacije s mlađom generacijom koji će postati budući navijači kluba. Snimaju se treninzi igrača i objavljuju na društvenim  mrežama, objavljuju razni izazovi, kvizovi s igračima, mozgalice, a sve u svrhu promoviranja kluba među najmlađima.

Također, naglasak je stavljen i na navijače kroz razne navijačke priče i odabirom navijača mjeseca, a sve u svrhu bolje komunikacije i aktivnosti navijača što je dovelo do povećanja godišnjih pretplatnika s 300 na 4000. Planira se da navijači imaju personalizirani doček na stadionu, da im se pokloni nešto za rođendan, da sudjeluju u nagradama te da se izdaju vizualno lijepe karte koje će svatko s ponosom nositi na utakmice. U suradnji s bolnicom, svako novorođeno dijete dobiti će 1.947 kn (godina osnutka kluba) kao poklon NK Osijeka uključujući i poklon u bojama kluba.  Navedenim načinom njeguje se uspješna suradnja kluba i novih navijača a uveden je i NK Osijek TV.

Također, fokus je postala sama utakmica, ili tzv. Match day experience. Klub je odlučio da treba omogućiti cjelodnevno uživanje navijačima, a u to ulaze objave na društvenim mrežama, navijačke pjesme prilikom ulaska navijača na stadion, kupljene su nove korner zastavice i novi semafor, skraćena je ograda za bolji užitak gledanja, a uvedeni su i bijelo-plavi korneri s proizvodima i dresovima NK Osijeka.

NK Osijek se također bavio i offline marketingom, što podrazumijeva sve što nije digitalno, poput oglasa u novinama ili na radiju, reklamni plakati, ili majice sa znakom i bojama kluba. Kroz offline marketing, NK Osijek veliku je pažnju posvetio zajednici, posjećivale su se i škole i vrtići u svrhu da zajednica postane dio kluba i klub dio zajednice.

Sve navedeno je utjecalo na vođenje kluba kao uspješne tvrtke i jedne pozitivne priče ne samo u Slavoniji nego i u cijeloj Hrvatskoj.   

Na kraju važno je napomenuti da je za uspješno vođenje sportskog kluba potrebno proučavati druge, učiti i prilagođavati stvari svojim potrebama, a još važnije od svega je imati uz sebe sposobne ljude educirane za sportski marketing koji će oko sebe okupiti ljude željne znanja, učenja i shvatiti važnost društvenih medija.

Partneri
Europska asocijacija za sportski menadžment

Hrvatska olimpijska akademija

Hrvatski olimpijski odbor

Sport Business Chain

UP Energy Beverages

Galaxy travel agency

Međimursko veleučilište u Čakovcu

Koestlin

Hrvatska udruga profesionalnih sportaša

Sophico

Visoka poslovna škola PAR

Visoka škola Aspira

Kineziološki fakultet u Zagrebu