"The New Generation of Thinking"

Za stručne i educirane profesionalce u sportskim organizacijama i događajima!

INTERVJU – ODBOJKAŠKI KLUB DINAMO


Objavljeno:  04.09.2020.   
Podijelite:

Nino Matjačić poznati je trener hrvatske odbojkaške reprezentacije koji je 2003. godine s kadetkinjama osvojio zlato na Europskom Prvenstvu. Bio je i trener u HAOK Mladost te je 2015. godine prešao u novoosnovani OK Dinamo.

OK Dinamo već godinama niže odlične uspjehe na i izvan terena te smo htjeli održati kraći razgovor i vidjeti kako klub funkcionira i što je razlog dobrim rezultatima i napredovanju kluba.

U nastavku Vam donosimo savjete i primjere iz prakse OK Dinamo kako uspješno voditi sportski klub, te što je sve potrebno za dobro funkcioniranje kluba.

Povijest kluba

Odbojkaški klub Dinamo mladi je klub osnovan 2015. godine. Klub ima čak 19 škola po gradu Zagrebu, a glavna dvorana je u Sportskoj Dvorani Pešćenica. Klub ima preko 1200 registriranih igrača i igračica koji su raspoređeni u 37 ekipa, te je i jedan od najbrojnijih odbojkaških klubova u Hrvatskoj koji se natječe u Super Ligi, 1.B Nacionalnoj ligi, 3. Među-županijskoj ligi, te na prvenstvima grada Zagreba i Hrvatske.

Viši trener i sportski direktor kluba Nino Matjačić ujedno je i voditelj i osnivač kluba koji je kroz samo 5 godina postojanja uspio ostvariti odličan rezultat i ući u Super Ligu, najviši rang natjecanja. Gospodin Matjačić je trener s višegodišnjim iskustvom. Dvanaest godina bio je izbornik ženskih kadetskih i juniorskih reprezentacija, te osvajač Europskog zlata 2003. godine u kadetskoj kategoriji odbojkašica.  Ove godine odbojkašice su prvakinje u mini-odbojci i maloj odbojci, četvrti u mlađe-kadetskoj kategoriji, te drugi u kadetskoj i juniorskoj kategoriji.

Također, gospodin Matjačić i tajnik kluba Goran Blažić su dvojac koji uspješno upravlja ovim klubom i donosi najbitnije odluke.

Stjecanje iskustva i edukacija

Kroz razgovor smo uvidjeli kako Nino Matjačić stvarno posjeduje veliko znanje o odbojci, ali i veliko menadžersko iskustvo koje je stekao višegodišnjim radom kao izbornik mladih reprezentacija gdje je morao organizirati sve, od pronalaska i tiskanja dresova do traženja smještaja i prijevoza, a uz to i biti trener na velikim natjecanjima.

Nakon srednje škole, Matjačić je upisao fakultet Fizičke kulture te se nakon tri godine prebacio na Studij za Izobrazbu trenera i to sve dok je igrao za HAOK Mladost. Kasnije je postao trener u HAOK Mladosti sve do 2013. godine kada kreće nova avantura i osnivanje vlastitog odbojkaškog kluba.

S time u vidu, htjeli bismo Vam pokazati kako je puno toga moguće, ako su prisutne ambicija, volja i upornost.

 Struktura kluba i upravljanje

Trenutno klub ima čak 15 trenera koji rade u školama diljem Zagreba. Mnogi treneri su studenti KIF-a s iskustvom igranja odbojke te svoje znanje uspješno prenose na mlade Lavice.

Iako ima veliko iskustvo kao trener, Matjačić se ipak odlučio za poziciju sportskog direktora ili tzv. menadžera. Ovu odluku je donio jer u opis posla ulaze razne obaveze, ne samo treniranje odbojkašica. Na primjer, ako je potrebno, Matjačić će uskočiti i voditi neku od odbojkaških ekipa. Također, vrlo često obilazi ostale škole OK Dinama u Zagrebu u potrazi za novim talentima i mladim nadama hrvatske odbojke kako bi ih usmjerio na pravi put i doveo u glavnu ekipu koja trenira u Sportskoj Dvorani Pešćenica.

Među ostalim obavezama, tu su i pronalazak sponzora, vođenje društvenih mreža, traženje termina i dvorana za trening, ali i organiziranje gostovanja, domaćih turnira, traženje prijevoza i smještaja, te druženje s rodbinom i navijačima kluba. Kako i sam Matjačić kaže: „Nema mjesta dosadi, radimo od 7 ujutro do 10 navečer”. I upravo nam se ta upornost, ljubav i volja prema klubu i odbojci toliko svidjela da smo htjeli popričati i vidjeti u čemu je tajna uspjeha. Naime, neke posebne tajne nema, nego tu su samo rad, konstantno učenje od boljih i primjenjivanje novih ideja na klub.

Marketing strategija

Što se tiče same strategije i digitalne komunikacije, klub radi odličan posao. Aktivni su na društvenim mrežama (Instagram i Facebook) s preko 2,000 pratitelja, a objave vodi bivša odbojkašica Marta Drakula koja se super snašla u marketingu i društvenim mrežama, te osmišljava razne zabavne, ali i ozbiljne objave, kao i nagradne igre i darivanja. Također, Marta vodi i razne evente i druženja s navijačima kluba, poput tzv. Plave večeri s raznim priznanjima i svečanostima. Često i nogometaši GNK Dinama dođu na neku od utakmica posjetiti odbojkašice i navijače, čime se stvara odlična atmosfera, ali i podiže ugled kluba kao jednog ozbiljnog i profesionalnog kuba kojemu je stalo do igračica, ali i navijača.

OK Dinamo ima i odličnu web-stranicu koju često obnavljaju i objavljuju novosti vezane za klub i utakmice. Tako zainteresirana stranka u bilo kojem trenutku može proguglati klub, pronaći najnovije zanimljivosti, a to ostavlja puno bolji dojam na posjetitelja stranice, nego da je web-stranica starijeg dizajna, da se sporo očitava i da nema nikakvih novosti o klub već nekoliko godina.

Također, klub kao jedini odbojkaški klub u Hrvatskoj ima i vlastitu maskotu, lavicu, a to je djelo ilustratora i profesora likovnog Rolanda Gambirože, koja sliči lavu Plavku, maskoti GNK Dinamo Zagreb. Također, i sam grb je vrlo sličan grbu GNK Dinamo, a naravno tu je i ime kluba Dinamo. Ovim potezom Matjačić je htio proširiti ime Dinamo po uzoru na velike europske klubove popu Barcelone, PSG-a i Real Madrida koji, osim nogometa, imaju i rukometni i košarkaški klub. 

Još jedna zanimljivost je koliko razmišljanja i planiranja ulazi u biranje samog imena kluba. Svakako je ime Dinamo zvučno i poznato na ovim prostorima te je poslužilo kao dobar oslonac OK Dinamo, ali preporuka je dobro razmisliti koje će ime klub nositi. Treba smisliti neko zvučno ime koje će zahtijevati poštovanje već i pri samom spomenu. S obzirom na to da je Matjačić u mladosti bio i nogometaš i navijač Dinama, htio je da se ime Dinamo proširi i na druge sportove te je s tim naumom otišao u upravu GNK Dinamo, pitao za dopuštenje uporabe imena Dinamo, grba i maskote i tako je nastao OK Dinamo.

Svake sezone klub ima i nove dresove koji su jedinstveni i u bojama kluba. Naime, OK Dinamo trenutno nema sponzora koji bi platio izradu i printanje dresova, nego je viši trener angažirao jednu od bivših odbojkašica s iskustvom u grafičkom dizajnu da dizajnira dresove te klub svake sezone ima nove dresove. Dresovi su također djelo i samog Matjačić koji, kada uspije pronaći neki slobodan trenutak na plaži, radi skice dresova u boji kluba i stavlja natječaje za prijedloge dresova te tako uključuje i zajednicu i navijače u odluku. Mi se svakako veselimo vidjeti dresove za iduću sezonu.

Odnos s navijačima i pratiteljima kluba

Klub puno vremena i truda ulaže i u angažiranje zajednice te pokušava povećati posjećenost na utakmicama. Na primjer, klub često organizira prijateljske mečeve sa JVP Zagreb, kao i druženja na utakmicama. Tijekom bitnih utakmica, vodstvo kluba organizira darivanja prije i tijekom utakmice. Za derbi utakmice, klub izdaje i pozivnice koje dijele članovima, rodbini i pratiteljima kluba. Time se posjećenost utakmica penje i do 750 gledatelja, što je odličan uspjeh.

Inspiraciju i ideje vezane za marketing, klub traži kod onih boljih i većih od sebe. Budno prate što veći klubovi objavljuju i kako (njihov odnos prema navijačima, vrste objave i fotografije, uporaba hash-tagova, itd.) te njihove ideje primijene na sebe, te su tako i postali jedan od najpraćenijih hrvatskih odbojkaških klubova. Ideje su tu, a idući korak je pronaći nekoga tko te ideje može realizirati, a to su najčešće sponzori.

Pronalazak i zadržavanje sponzora

Cilj pronalaska sponzora nije samo pronaći nekoga tko će dati određenu svotu novca. Naime, klub i vodstvo kluba bi trebali imati realističnu ideju u planu, te s time pokušati pronaći zainteresiranu stranku koja vidi potencijal u njihovoj ideji i u mogućnosti je financijski pomoći klubu.

OK Dinamo ima nekoliko sponzora, tu su Cedevita, Croatia Osiguranje, Ghetaldus Optika, Span, E-On, Sinsay, QuoVadis dizajn i tisak, i cafe bar Mrav. Iako to na prvu izgleda kao puno sponzora, u pravom smislu riječi oni su tek mali, ali vjerni pomagači te je klub stalno u potrazi za još sponzora koji bi pomogli u realiziranju većih ciljeva i planova.

Trenutno, klub želi izdati malu fair-play bojanku kako bi ukazao djeci na bitnost poštenja i fair-playa u sportu, ali je to trenutno nemoguće jer im nedostaje financijske pripomoći. Također, tu je želja da se naprave male zastavice s Dinamovim grob i podjele navijačima kako bi atmosfera u dvorani bila još bolja.

Što se tiče samog pronalaženja sponzora, Matjačić ima veliko iskustvo i u tome. Naime, teško je naći dobre sponzore, a još je teže stupiti u kontakt s njima. Ako se pošalje samo mail u obliku molbe, često se i ne dobije odgovor, a najčešći odgovor je: „Žao nam je, ali naš budžet je popunjen”.

Zbog toga je klub odlučio napraviti knjižicu koju obnavljaju svake godine u kojoj je opisana povijest kluba, uspjesi, eventi i priredbe i sve je prepuno slika za još bolji dojam. Naravno, i sami sponzori su stavljeni na knjižicu te je s time puno lakše pregovarati i tražiti pomoć. Samim time, klub se uspio izdvojiti iz mora ostalih klubova koji samo šalju molbe na što više mjesta, te se ovako klub bolje promovira, ali se i pokaže sponzorima da je klubu i vodstvu kluba stalo do njihovih ciljeva, da su proaktivni, te da su ozbiljni u svom naumu. Ukratko, bitno je ispričati pravu priču kluba i uvjeriti sponzore da i oni mogu biti dio „obitelji”.

Isto tako, bitno je te iste sponzore prikazivati i objavljivati na webu, društvenim mrežama, dresovima i utakmicama. Ne samo zato što će oni na kraju godine tražiti tzv. dokaznicu, neku i zato da se pokaže dobra volja i suradnja, ali i zahvali sponzoru na pripomoći. Osim toga, i mnogi roditelji su angažirani oko traženja sponzora i pripomoći, te tako klub osigurava gostovanja seniorkama i razne evente koji se događaju tijekom godine.

Financije

Što se tiče održavanja i financiranja kluba, glavni prihod zarade su članarine. Od grada Zagreba pomoć primaju u obliku dvoranskih sati za trening i financijskih sredstava za natjecanja i kupnju opreme. Oko 90% financiranja je od članarina, a preostalih 10% financiraju sponzori i grad Zagreb.  

Financiranje seniorki je najveći trošak; naime jedna domaća utakmica košta klub malo više od 3000 kn (putni troškovi sudaca, sudačka taksa, doktor, voda), dok su gostovanja samo u Dubrovniku oko 20.000 kuna (autobus, hrana i smještaj). Ostala gostovanja su jednodnevni izleti; kreće se oko 7 ujutro, a povratak zna biti oko 2,3 ujutro. Imajući u obzir da su mnoge seniorke studentice, a neke i rade, to je svakako primjer volje i upornosti, te nam je drago reći da su tu i odlični rezultati kao nagrada za njihov rad i trud.

Od ostalih troškova, tu su i treneri; 5 trenera je zaposleno na određeno radno vrijeme, a ostali su zaposleni kao studenti ili im je ovo drugi posao. Povelikih troškova ima i nije sve savršeno i lagano, ali čini se da je Matjačić pronašao formulu koja funkcionira te mu želimo svu sreću u daljnjem radu i još više uspjeha.

Savjeti

Kroz višegodišnje iskustvo u vođenju reprezentacije, ali i klubova, Nino Matjačić je iskusio i dobre i loše strane rada u sportu i same odbojke. S time u vidu, pitali smo ga za nekoliko savjeta kako bi i drugim klubovima u Hrvatskoj možda olakšao ili pripomogao u vođenju i organiziranju kluba.

Najvažniji savjet, prema riječima trenera Matjačića, ali i najbitnija stvar, ne samo u sportu nego i u životu, je uzdati se use i svoje kljuse. Ne oslanjati se previše na druge nego, ako nešto stvarno želiš, potrudi se to i napraviti. Isto tako, entuzijazam, ambicioznost i pozitivna energija su potrebni ako netko želi pridobiti ljude na svoju stranu i uvjeriti ih u svoju priču. Bez entuzijazma i pozitivne energije, teško da će druga stranka (npr. mogući sponzor) povjerovati u vašu priču i ideju i priključiti Vam se, pogotovo novčano.

Idući savjet je imati realistične ciljeve. Ne ciljati previsoko, ali ni prenisko. Svaki dan treba raditi i truditi se biti bolji nego jučer, te dati sve od sebe. Ako je nekome stvarno stalo do kluba, drugi će to primijetiti i lakše ćete surađivati s njima jer ste pokazali da imate integritet, volju i viziju. Samim time ćete i druge natjerati da postanu produktivni i ambiciozni.

Zadnji savjet je učiti od drugih. Nije sramota ugledati se u neki veći i bolji klub, pratiti što oni rade te to primijeniti na sebe. Uvijek će biti netko tko nešto radi bolje od Vas, a ako stvarno želite napredovati onda učite od njih i njihovih uspjeha ili pogrešaka, te to primijenite na sebe.

Ovim putem se zahvaljujemo gospodinu Nini Matjačiću na danom vremenu i ukazanom povjerenju. Nadamo se da će OK Dinamo i u idućoj sezoni ostvariti zadani cilj, kako na terenu tako i izvan terena.

Partneri
Europska asocijacija za sportski menadžment

Hrvatska olimpijska akademija

Hrvatski olimpijski odbor

Sport Business Chain

UP Energy Beverages

Galaxy travel agency

Međimursko veleučilište u Čakovcu

Koestlin

Hrvatska udruga profesionalnih sportaša

Sophico

Visoka poslovna škola PAR

Visoka škola Aspira

Kineziološki fakultet u Zagrebu